دوچرخه وشهرداریها
هیئت وزیران به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی ، دستگاه های ذی ربط را مكلف به ترویج ورزش همگانی و گسترش پياده روي و استفاده از دوچرخه در شهرهای کشور كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت،براین اساس سازمان تربیت بدنی موظف است با همکاری وزارتخانههای کشور، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاههای ذیربط و با هدف اشاعه ورزش همگانی، استانداردهای ورزش همگاني را به کلیه مبادی ذیربط ابلاغ کند.
بر اساس این مصوبه، وزارت کشور از طریق شهرداری ها نسبت به بررسی و تدوین برنامه گسترش پیادهروی و استفاده از دوچرخه در سطح خیابان های شهرهای کشور اقدام و حداکثر تا شش ماه پس از ابلاغ این تصمیمنامه گزارش مربوط را به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارایه کنند.
این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی ، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.